ERC i GIpLL fomenten el tracte diferencial a Llinars?
Tracta de forma diferent els seus ciutadans?
Per decret d’alcaldia 394/2010, el nostre grup municipal s’ha assabentat que s’ha incoat un expedient per infracció urbanística a un ciutadà de Llinars per construir dos habitatges unifamiliars en una parcel·la on només hi pot haver un sol habitatge unifamiliar.
En l’esmentat expedient s’obliga el propietari a construir un passadís que comuniqui els dos volums edificats, perquè així sigui considerat un sol habitatge.
Doncs resulta que l’antic regidor d’Urbanisme en la legislatura 2003-2007 ha fet el mateix. Ha construït dos habitatges unifamiliars en una parcel·la que no és segregable i on només hi pot haver un sol habitatge unifamiliar, tot i que el projecte amb llicència era l’ampliació de la casa existent i la connexió dels dos cossos amb aparcament i passadís.
En el ple del 3 de novembre de 2010 el nostre grup municipal va preguntar per quin motiu no s’havia incoat un expedient per aquest incompliment urbanístic, com a altres ciutadans de Llinars. I la resposta literal de l’equip de govern va ser:
Sr. Pere Grivé: L’Ajuntament no ha fet ni farà accions diferents sobre disciplina urbanística. Si l’obra a què es refereix no compleix la legalitat urbanística, s’obrirà el corresponent expedient.
Fins quan esperarà l’equip de govern per incoar un expedient de disciplina urbanística a algú que té llicència per a construir i després canvia el projecte i que construeix dues cases on no només pot haver-hi un habitatge?
A més, l’ajuntament li va començà a demanar a aquest exregidor la documentació immediatament després de formular el MALL la pregunta corresponent al ple del 3 de novembre. Quina casualitat, no?
Vol fer una rotonda fent desaparèixer la piscina Pere Planas per donar accés al polígon industrial del Mogent?
L’equip de govern pretén que el cost d’aquesta rotonda la paguin els veïns dels horts i la ciutadania en general, tot i que en realitat a qui beneficia és al polígon del riu Mogent, construït per l’empresa Clapers.
Aquesta piscina d’ús públic i de propietat privada va ser rehabilitada l’any 2.000 amb un cost d’uns 60.000€ (10.000.000 de les antigues pessetes).
Aquest nou accés al polígon industrial crearà un impacte important de mobilitat al carrer Comas i Masferrer, i al nostre entendre una inseguretat viària, ja que el pendent de la carretera passada la rotonda és molt elevat i a l’hivern pot glaçar-se i provocar accidents als camions d’alt tonatge.
Quant de temps la ciutadania haurà de pagar el tracte preferencial a determinades empreses? Hem de malmetre diners públics invertits en altres legislatures properes?
La mobilitat generada no preocupa l’equip de govern (pel que sembla no, ja que en el kàrting també es generarà un increment elevat de la mobilitat de cotxes i sembla que els hi preocupi poc)?
Durant dues legislatures amb prou feines s’ha fet manteniment al barri de Sant Josep, i ara encarrega al president de l’associació de veïns una feina de reparació de vies per un valor 14.763,80€
En la Junta de Govern Local del 3 de març de 2011, l’equip de govern ha aprovat la despesa de 14.763,80€ en reparacions puntuals de les vies públiques al president de l’associació de veïns.
Quina casualitat no? És correcta, aquesta actuació?
I a més, en el ple ordinari del 17 de març de 2011, l’equip de govern va aprovar un increment de crèdit del pressupost del 2011 de 210.000€ per a la pavimentació de carrers del nucli urbà central del municipi.
És evident que cal preveure partides pressupostàries per al manteniment de carrers. Però, és just aquest tracte tan diferenciat entre barris, quan tothom paga el seu IBI corresponent?