ERC i GIpLL fomenten l’opacitat municipal?
L’equip de govern d’ERC i GipLL no vol donar a conèixer els sous i les indemnitzacions dels regidors i regidores?
· L’alcalde Sr. Martí Pujol ha estat cobrant una mitjana de 3.700€ al mes abans de la retallada aprovada al mes de setembre de 2010, que anualment significava aproximadament uns 45.000€/any sense tenir dedicació exclusiva abans de la retallada (un 3.500€ al mes després de la retallada). Aquesta xifra excedeix amb escreix les xifres esmentades orientatives de 40.000-50.000€/any indicat per l’Associació Catalana de Municipis i Comarques per dedicació exclusiva i els 34.209,60-47.030,58€/any indicat per la Federació de Municipis, també per dedicació exclusiva.
· El primer tinent alcalde, el Sr. Pere Grivé d’ERC, té un sou anual brut de 53.000€ que amb la retallada ha passat a 51.000€. Xifra que es troba molt per damunt dels valors orientatius de 34.000-42.500€ de l’Associació Catalana de Municipis (un 15% menys respecte de l’indemnització corresponent al càrrec d’alcalde) i 30.788,64-42.327,52€/any (aplicant la reducció del 10% respecte de l’indemnització corresponent al càrrec d’alcalde) o bé fins a 25.657,20-35.272,94€/any (aplicant la reducció del 25% respecte de l’indemnització corresponent al càrrec d’alcalde), indicat per la Federació de Municipis.
· La resta de regidors i regidores de l’equip de govern, sense dedicació exclusiva ni total ni parcial, rebien abans de la retallada unes indemnitzacions de mitjana d’entre 2.280€ a 1.500€ al mes per assistència als plens, les Juntes de Portaveu, les comissions informatives dels plens i en funció de la dedicació del nombre de sessions de treball pròpies de les tasques de govern. Amb la retallada ha quedat entre 1.950€ a 1.400€.
· I finalment, els regidors i regidores de l’oposició, rebien al voltant de 370€ per assistència al ple, les Juntes de Portaveus i les comissions informatives dels plens. Amb la retallada l’assistència al ple ha quedat en uns 320€. En el cas de la regidora del MALL, aquestes tasques impliquen una mitja de dedicació de 31 hores per ple i el corresponent seguiment de la gestió de l’equip de govern.
Des deI MALL no acabem d’entendre per què l’equip de govern no fa públiques aquestes xifres?
Durant dues legislatures ha incrementat el personal de l’ajuntament en 29 treballadors, un 9% més que la població!
Mentre la població de Llinars del Vallès ha passat de 7.631 habitants a l’any 2003 a 9.170habitants a l’any 2010, la qual cosa significa un 20% de creixement. En les dues legislatures amb govern d’ERC la plantilla de l’Ajuntament ha incrementat d’uns 97 al 2003 a 126 treballadors previstos al 2011 (funcionaris, laborals i temporals). Això significa un increment aproximat del 29%.
Per una banda, s’han creat un conjunt de llocs de treball d’alt nivell administratiu que han acabat incorporant-se a la plantilla de funcionaris. És el cas del Coordinador de l’Àrea de serveis Personals (43.102,32€ bruts/any), persona que formava part de la llista electoral d’ERC el 2007. I el Coordinador de l’Àrea Territorial (60.688€ bruts/any) i el Cap de Serveis Urbanístics (55.387€ bruts/any). Si bé no es pretén posar en dubte aquests sous, sí la contractació inicial dels dos darrers en substitució de l’arquitecte municipal i de la lletrada de l’ajuntament que ja exercien aquestes funcions, cobrant menys, i que van ser sotmesos a una devaluació constant de la seva feina fins que van optar per marxar. I, per l’altra, la resta de plantilla nova ha entrat en general pel mateix procediment: primerament, per contractació d’urgència, totalment discrecional i sense cap oposició pública (és a dir, sense que s’estableixin els mecanismes democràtics de control i de transparència, així com de garantir l’excel·lència professional); després incorporant-los per contractació laboral; i finalment pel sistema d’oposició. I, cosa que és més curiosa, suposant que tot obeeix a un Pla de Valoració de Llocs de Treball que els grups de l’oposició desconeixem.